پیشنهاد شیوه ی درمانی جدید دیابت نوع 2 از طرف انستیتوی ملی سلامت و مراقبت برتر انگلیس

26 ژانویه 2015- انستیتویملی سلامت و مراقبت برتر انگلیس (NICE) به سازمانهای بهداشتی این کشوراستفاده از empagliflozinرا برای درمان دیابت نوع 2 تحت شرایط خاص توصیه نمود.

غالبا چنانچه بیمار قادر به تحمل داروهای سولفونیل اوره نباشد یا در معرض خطر زیاد هیپوگلاسیمی باشد، استفاده از empagliflozinدر ترکیب با متفورمین به عنوان وسیله ای برای درمان موثر دیابت نوع 2 توصیه می شود.

گاهی در شرایط خاص از empagliflozinیا Jardianceهمراه با متفورمین و یا یک دارو از خانواده سولفونیل اوره ها یا تیازولیدین دیونها - رژیم درمانی سه تایی- برای درمان دیابت استفاده می شود.

اما سازمان سلامت و مراقبت برتر انگلیس استفاده از این دارو را برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 همراه با انسولین یا بدون استفاده از هر نوع داروی دیگر برای بهبود کنترل قند خون توصیه کرده است.

در اروپا Empagliflozinیا Jardianceبه عنوان یک داروی خوراکی با دوز یکبار در روز تجویز می شود. این دارو با ممانعت از پروتئین های SGLT2که مسئول بازجذب گلوکز از جریان خون هستند عمل خود را انجام می دهد. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای مقادیر بیش از حد زیادی از پروتئین های SGLT2هستند، بنابراین مقادیر زیادی از گلوکز توسط آنها مجدداً از کلیه ها باز جذب شده و به خون بر گردانده می شود و بدین ترتیب مقدار قند خون بالا می رود. امپاگلیفلوزین با ممانعت از عملکرد پروتئین های SGLT2، سبب بهبود کنترل گلایسمیک می گردد.

در بریتانیا بیماری دیابت نوع 1 یا 2 در 2974950 نفر تشخیص داده شده است که حدود 90 درصد از موارد ابتلا را دیابت نوع 2 تشکیل می دهد.

برای درمان دیابت نوع 2 درمانهای گسترده ای وجود دارد اما تنها 64.8 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موفق به دستیابی به هدف HbA1c( 7.5 درصد) می شوند. دکتر Wetمدیر پزشکی بوهرینگر اینگلهایم(تولید کننده ی امپاگلیفلوزین) در بریتانیا می گوید: ما بسیار خرسندیم که سازمان NICEاستفاده از empagliflozinرا به عنوان یک درمان موثر بالینی و مقرون به صرفه معرفی کرده است. استفاده از این دارو یک گزینه به گزینه های درمانی دیابت نوع 2 افزود.

منبع:

http://www.diabetes.co.uk/news/2015/jan/nice-recommends-new-treatment-for-type-2-diabetes-97731408.html